16 feb. 2008

La maxa científica

La pallabra ciencia paez máxica, porque tol mundu-y concede ensin duldes la verdá y aceuta lo que diz ensin dicir un res. Sicasí, como tengo dicho nesti blog, lo que seya que significa ciencia ha de ser contestualizao dientro d'unes coordenaes espacio-temporales. Lo que yera la ciencia pa Pitágoras nun ha de ser lo mesmo qu'entendía Newton o los científicos anguaño. De fechu, la entendida dixebra ente filosofía y ciencia ye, podríemos dicir, moderna. Recordemos que la obra principal de Newton foi Philosophiae Naturalis Principia Mathematica espublizada en 1687 y que podríemos traducir como Principios Matemáticos de Filosofía Natural, reconociendo, polo tanto, el so llabor matemáticu dientro d'una filosofía xeneral referida a los fenómenos de la Naturaleza. Quiciás, la dixebra ente ciencia y filosofía podríemos constatala a partir del racionalismu tardíu o la época moderna (podríemos dicir, tamién, que na edá media la ciencia y filosofía, arriendes de dir xuntes, diben de la mano de la relixón faciendo difícil la so dixebra).


Esto ye daqué que ta recoyío en bien d'estudios sobre la ciencia por munchos autores criticando (nel sentíu más filosóficu del términu, ensin conteníos peyorativos) la intocabilidá del conceutu de ciencia. Ún de los autores que xeneró tou un movimientu críticu na manera d'entender la ciencia y qu'influyó nos entamos de los estudios CTS foi Thomas S. Khun col so llibru The structure of Scientific Revolutions (hai traducción al castellanu La estructura de las Revoluciones científicas). Nél, l'autor, afala la imposibilidá del llinguaxe neutru cuando falamos de teoríes científiques y polo tanto hemos suponer la implantación d'una teoría científica (incluso de lo que ye o dexa de ser ciencia) na dómina y llugar nel qu'asocede.

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