12 ene. 2008

Estudios CTS

Si hai un campu que merez especial atención ye'l nomáu CTS (ciencia, teunoloxía y sociedá), tamíén conocíu como los estudios sociales de la ciencia y la teunoloxía, que s'abrieron camín nel pasáu sieglu XIX (como quien diz ayeri). Efeutivamente, estos estudios d'investigación multidisciplinar carauterícense por conxugar estes tres pallabres máxiques (ciencia, teunoloxía y sociedá) formando una triada que resulta del too difícil dixebrar. Traten, polo tanto, d'amosar la implicación social y la so influencia nos proyeutos científicos y teunolóxicos. Too ello conlleva repensar l'actitú de los ciudadanos y ciudadanes frente a la ciencia.


Pero esta necesaria conexón ente sociedá, ciencia y teunoloxía, nun pue llegar a entendese con una idea inxenua de ciencia (o como se vien denominando conceición heredada de la ciencia). La ciencia tien les sos contradicciones, paradoxes, influencies personales y pequen los sos estudios de los prexuicios humanos de quien ta nella (¿qué dicíen hasta hai bien poco de la homosexualidá los manuales científicos de siquiatría?). Los estudios CTS destapan la caxa de Pandora neso llamao «ciencia» y faen una analis críticu sobre aspeutos pa nada ayenos al común de los mortales. Pa una visión global de les múltiples conceiciones sobre la ciencia que se desendolcaron na historia, pue ún acudir al llibru d'Alan F. Chalmers What is this thing called science? (hai traducción al castellanu ¿Qué es esa cosa llamada ciencia?).


En munches de les entraes que vienen fairé, de xuru, referencia a los estudios CTS, campu que, reitero, ye perinteresante y que-y encamiento profundizar a toa aquella persona interesada na divulgación científica y filosofía de la ciencia. Pa una visión xeneral ya introductoria pero al empar interesante y enllena información útil sobre la historia y lo que son los estudios CTS, encamiento'l llibru de Marta I. González García, José A. López Cerezo y José L. Luján López Ciencia, Tecnología y Sociedad. Una intruducción al estudio social de la ciencia y la tecnología. Nesti mesmu llibru, amás, atoparéis un estudiu CTS sobre la participación pública en política teunolóxica y ambiental, centrándose nel casu de la política forestal n'Asturies (¿foi normal la plantación masiva d'ocalitos n'Asturies, especie vexetal ayena a estes tierres?). Esti estudiu sobre la utilización teunolóxica pa desendolcar polítiques forestales n'Asturies ta más estensu y esplicáu nel llibru Políticas del bosque: expertos, políticos y ciudadanos en la polémica del eucalipto en Asturias qu'años más tarde espublizaríen los mesmos autores José A. López Cerezo y Marta I. González García.


Asina, los estudios CTS, como se camienta nel últimu llibru citáu, nun traten de desacreditar el valor de la ciencia, sinon, ente otres coses, d'amosar los sos límites epistémicos y los sos usos políticos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario