28 ago. 2007

Güei falo de payasaes

Taba restolando pela rede y cuasi ensin querelo atopé un artículu de Gustavo Bueno tituláu «Las manifestaciones "Por la paz", "No a la Guerra", del 15 de febrero de 2003» y espublizáu n'El Catoblepas.


Nesi deceicionante artículu, Gustavo Bueno, llega a afirmar que «(...) la "masa" constituida por los tres millones hipotéticos de manifestantes españoles sigue siendo muy inferior a la "masa" del cuerpo electoral español, y a la parte de él que apoyó en las urnas, hace tres años, al partido en el gobierno (...)», como si eso xustificara l'actuación del equipu políticu d'Aznar a posteriori. Ye persabío que cuasi tolos gobiernos lo primero que faen ye xubise los sueldos, pero mirái per onde, eso nun apaez nunca nel programa elleutoral. ¿Apaecía'l sofitu a una invasión estaoxunidense a un país por intereses económicos nel programa elleutoral del PP? Pues mire usté, non, lo mesmo que la xubida los sueldos (porque saben de que la midida ye impopular).


Gustavo Bueno, comete munchos errores nesti artículu, como por exemplu esi, el de xustificar cualquier decisión d'un gobiernu pol meru fechu de ser gobiernu. Paez mentira pa usté, señor Bueno, que neses manifestaciones (multitudinaries, asegúro-ylo) nun se decatara de que la potestas y autoritas (conceutos de filosofía política) dixebráronse, quedando la primera pal gobiernu y la segunda pa la ciudadanía que se manifestó. La xente que caleyamos les cais d'Uviéu yeramos munches más que la xente que votaba a partíos na oposición. Nun se trata, como quier facer ver, d'una conspiración pa echar del gobiernu a un partíu (por muncho que dalgunos aprovecharen la coyuntura), sinón d'una rebelión civil escontra la política d'aquel momentu.


Per otra parte, nel so feble artículu, fai una mecigaya de cosuques que poco tienen de ver col asuntu a tratar (precisamente pa esgayar el marrow of the question de la mirada del llector) o qu'apaecen pa que'l llector empatice coles pallabres buenistes, dexando'l calce gruesu del ríu a un llau pa perdese per regueros poco claros pal esclarecimientu de la idea principal. Pa esplicar porqué la xente se manifestó escontra la guerra d'Irak, nun fai falta mencionar a ETA. Ye mui fácil faciéndo un analis económicu de lo que taba asocediendo: por qué s'invadió Irak y non otres dictadures d'África. Yá ye lícito moralmente falando manifestase a la escontra dende'l momentu en que se demostró que'l gobiernu estaoxunidense mintió (tamos falando de políticos na máxima estaya política, polo que'l verbu mentir alquier descomanaes connotaciones semántiques).


Y podría siguir criticando que'l materialismu buenista ye la risión por cuanto que ye namás un camuflaxe que semánticamente nun aguanta dos asaltos. Ye como'l monoteísmu que la Iglesia cristiana nos vende, cuando toos y toes sabemos del politeismu qu'atopamos somorguiándonos n'él. Pero nun paga la pena adientranos nes consideraciones M1, M2 y M3 buenista peles qu'esplica (o lo intenta) cómo tolo que nos arrodia ye materia. Nun ye la física cuántica una de les materies nes que tea más fuerte, pero'l conceutu de materia de Bueno peca d'un antropocentrismu sensorial que choca, al mio entender, colos avances paradóxicos de la ciencia (y que, per otra parte y como-y gusta al sistema, intentan ocultar).


De too esto quiero concluir que la combayona manera cola que se trata a esti filósofu dende los medios de comunicación, afalagándolu a más nun poder, dame la risa porque amuesa que la xente aceuta'l falaz "argumentu por autoridá", lo que ye lo mesmo que dicir que la xente se come y se traga lo que-y echen ensin dicir un res. Vamos, que la capacidá crítica fuxe pelos ventanos. Ye daqué que, too seya dicho, poco o nada se fomenta nin se prautica nes aules de la facultá d'Uviéu. Y asina nos va. Gustavo Bueno diciendo payasaes y los demás riendo-y la gracia.

1 comentario:

  1. José Manuel Rodríguez Pardo14/12/07 7:31

    Amigo Candás, te recomiendo que si deseas criticar al materialismo filosófico, que según tú ni aguanta dos asaltos, acudas a la revista El Catoblepas, donde seguro podrás echar abajo los fundamentos del materialismo filosófico. Estoy deseoso de que demuestres la vinculación que tiene el filomat con la Iglesia católica. Eso sí que va a ser la risión. Sin acritud.

    ResponderEliminar